קטלוג הוצאת רזיאל - 2013



קטלוג הספרים של הוצאת רזיאל

2013

ליצירת קשר:

פלאפון: 050-7644403, 

אימייל: ayval@013.net.il

מחיר הספרים אינו כולל משלוח.


להמשך הקריאה נא ללחוץ על הכריכה של הספר


------------------------------------------------------------------------------


מבשרי אחזה אלוה 
סודות הגוף על פי הקבלה

מחיר קטלוג: 128 ש'
מחיר אחרי הנחה: 90 ש'
359 עמ'

 ספר זה מגיש באהבה סקירה מפורטת של סודות הגוף על פי התפיסה הקבלית. בפעם הראשונה בעברית נסקר הגוף בכל היקפו, מגולגולת-עד-עקב, לא רק על פי ליקוטים אקראיים מתוך המקורות, אלא בנסיון לגבש מודל חשיבה שיטתי ומעמיק שיענה על השאלה הגדולה, כיצד הופכים את גוף הבשר משכן לזוהר האלוהי.
בשפה רעננה, פיוטית, נועזת ויחד עם זאת זהירה ומדויקת באבחנותיה, הספר מציג מסגרת מחשבה רחבה מאוד המאפשרת סינתזה גבוהה לא רק בין רעיונות התורה אלא גם ביניהם לרעיונות שונים המופיעים בפסיכולוגיה ובמדע המודרני.


אייזק ניוטון ובית המקדש 
מדע, קבלה ומה שביניהם / עיבל לשם רמתי

מחיר קטלוג: 96 ש'
מחיר אחרי הנחה: 70 ש'
173 עמ'

ניוטון היה בקיא גדול בתורה, בהלכה ובתורת הסוד הקבלית. הוא האמין שחוקי הטבע האניברסליים שחשף ותגליותיו המפורסמות באופטיקה הינם רק קצה הקרחון של ידע שהיה בעבר נחלת המיעוט הנבחר.
ניוטון סבר שבורא העולם בחר לגלות את סודותיו הכמוסים ביותר לעם היהודי. לדעתו, סודות הבריאה, ברמה החומרית והאנושית, כפי שהם באים לידי ביטוי בהיסטוריה, הוצפנו במידות המשכן ובתי המקדש שלנו ובטקסי הקורבנות של הכוהנים הלוויים.


המסע להמסת המאסה
עץ החיים הקבלי והדינמיקה של תהליכי מודעות / עיבל לשם רמתי

מחיר קטלוג: 96 ש'
מחיר אחרי הנחה: 70 ש'
180עמ'

בספר זה ימצא הקורא הדרכה כיצד ניתן להיעזר בספירות עץ החיים הקבלי בכדי למוסס פחדים ודפוסי הגנה ישנים שהפכו את לבו סלעי ואטום, בודד, באמצעות דיבור חומל ומשרה אמון, בחינת "דבר אל הסלע" כך שהסלע הזה יהפוך שוב לעילוס.
לצורך זה, בחלק הראשון של הספר, נערוך התבוננות מעמיקה בטבעה של המציאות מנקודת מבט קבלית, מדעית ופילוסופית. בהמשך ננסה למצוא הסברים ודוגמאות מוחשיות כיצד ניתן להיעזר בספירות השונות של עץ החיים על מנת לחולל שינויים משמעותיים בחיינו.
ספרי הקודם "יצחק ניוטון ובית המקדש", הסביר באריכות את השקפת העולם המדעית/קבלית ואת החיבור המופלא בין חומר/רוח. בספר זה אתמקד יותר בעיצוב הכלים הרוחניים והפסיכולוגים באמצעותם נסגל לעצמנו את אמנות האלכימיה הרגשית, שעיקר ענינה ליטול מאסה של יסוד רגשי כבד שיצרה המגננה הנפשית שלנו ולהפכו חזרה לזהב צרוף של אהבה והרמוניה עם ההוויה כולה.
תהליך זה אינו חייב להיות מייסר. אנו נלמד איך להפיק את הזהב באופן כזה, שהתהליך עצמו יהיה אף הוא מעניין ומענג, שהרי, מן הראוי להשיג מטרה קדושה ומענגת באמצעים קדושים ומענגים ככל האפשר.


הקדושה הטבעית

מחיר קטלוג: 96 ש'
מחיר אחרי הנחה: 70 ש'
180עמ'

אני מאמין בקדושה הטבעית, שהיא אוהבת חיים, שהיא מוקסמת מהביטויים האינסופיים של נשמת העולם המסיחה דרך כולנו, דרך כל הגופים. קדושה זו זהה לאינטימיות ואהבה עם ההוויה כולה. היא מסורה לכל דבר המטפח את היופי ועושר הגוונים, את הלידה, את הצמיחה המעונגת.
היא לא חושבת שהזמנים העתיקים היו טובים מאלו, שפעם הילכו גיבורים אדירי כוח ואצילי רוח יותר מכפי שמהלכים הם כיום. היא רואה שכל זמן מוליד את גיבוריו שלו, את אהובותיו בנות האלמוות, את השאלות הקיומיות המיוחדות לו, ואת הפתרונות שרק הם יכולים להרגיע את רוחו.
הקדושה הטבעית היא האהבה הפשוטה לחיים; רגש עדין וחם האומר, שכל יצור חי, כל-מה שקיים, שייך לאלהים, למקור החיים; חקוק בחותמו, מכיל את ניצוצו, משקף את רצונו, מבטא את אהבתו. הקדושה הטבעית היא התפעלות מיופיו של כל נברא, מיחודיותו, מהחידוש שהוא מוסיף להוויה. היא השמחה בהוויתו היחודית של כל נברא. היא חמלה.
הקדושה הטבעית קולטת את השבריריות של כל הנברא; את חלופיותו, את רגישותו לסבל, כאב, השפלה. היא חפצה באושרו של כל נברא. היא רגישה ופגיעה לכל כאב, לכל סטיה מן העונג המקורי של כל נשמה. כך היא מוצאת את עצמה אפופה בצער של הכל וכך נולדת חמלתה המקפת כל.
הנאורים האמיתיים הם החומלים הגדולים, הם מבקשים להעניק לכל שמחה שאינה תלויה בדבר, שמחה כה עמוקה שאף המוות אינו יכול להתנכל לה ולשלול אותה – עדן עליון ונצחי.


הלוחם

בחיים, בפילוסופיה, בקולנוע

                                             

מחיר קטלוג: 98 ש'
מחיר אחרי הנחה: 75 ש'
186 עמ'

הגיבור הוא היוצא מן הכלל, זה שגם כאשר הוא פוחד כמו כולם, הוא אינו מניח לפחד לשתק אותו. הוא לומד להפוך את הפחד והכאב לידידים, סמי מרץ ומורים רבי ערך. האדרנלין, הסם הגדול, שבו משתמש הטבע כדי להכין את הגוף למנוסה או התקפה, הוא הדרקון עליו רוכב הגיבור מתוך שליטה עצמית. וכך, כאשר אחרים בורחים על נפשם, הוא נשאר לבדו מול האיום. כאשר אחרים נכנסים להיסטריה, הוא נכנס למדיטציה. כאשר אחרים נשברים, הוא נעשה חסון יותר. כל גיבור יודע בחוש מה שידע ניטשה, "מה שלא מחסל אותי – מחסן אותי".
הירא ורך הלבב אינו מתאים לצאת למלחמה. הגיבור הוא אדם אמיץ. הוא הופך את גופו לכלי נשק קטלני. אך החשוב מכל, לבו חזק משל אחרים. דומה, מערכת העצבים שלו מפותחת בצורה יחודית. היא עומדת בזעזועים שגורמים לאחרים להיסדק ולא פעם לאבד לגמרי את עשתונותיהם, שלא לומר דבר על אובדן היושרה שלהם.
הקרב האמיתי הוא תמיד פנימי – בין האדם לעצמו. היריב שלך הוא רק ראי לראות בו את פניך שלך. הטוהר שלך נבחן במיוחד כאשר מתוך הראי הזה אתה רואה השתקפות מעוותת. האם תיפול קורבן לשנאה, לפשע? אם תתפתה, אתה תהפוך להיות האיש שמולך, השונא שלך. אתה תדבק בזוהמה שלו. אם אתה גיבור אמיתי, אתה יודע שעליך לכבוש את יצרך – אתה שומר על הטוהר שלך כנגד כל הסיכויים. ואולי, אם יתמזל מזלך, תזכה להיות גיבור-על מיוחד במינו – זה שהפך את שונאו לאוהבו. 


הארכיאלוג
בחיים, בפילוסופיה, בקולנוע 
                                                     
מחיר קטלוג: 98 ש'
מחיר אחרי הנחה: 75 ש'
225 עמ'


הארכיאולוג מזמין אותנו לצאת להרפתקה, שהיא גם מסע חניכה מקודש, לבלוש אחר תעלומה מרתקת ולבוא במגע עם עולם על-חושי, מאגי, ססגוני, מלא ישויות קסומות ומסוכנות. מעל הכל, הוא מגלה לנו כמה העבר, שאותו חשבנו ל'מת', הוא תוסס ומלא חיים.
הארכיאולוג שלנו, כארכיטיפ של העצמי, אינו עוסק בדברים שהם ברומו של עולם עבור הארכיאולוג הרגיל כגון, תיארוך, שחזור ושימור. התיארוך הפחמני והמיון הקטלוגי המייגע מענין את הסבתא שלו. הוא לא מלומד רגיל. הוא שייך ל'מציאות האחרת' ונוטל בה חלק פעיל. בשבילו, העבר מרתק כי הוא מלא חיים ונוכח 'כאן ועכשיו'. הוא מעורב לגמרי בתוך ההווה. הדמויות של המיתולוגיה אינן יצירת הדמיון, הן חיות וקיימות.
הארכיאולוג הוא סוג של פסיכולוג ובלש מטאפיסי – הוא חוקר תעלומות הקשורות בשלבים מוקדמים יותר של התפתחות המין האנושי, ביצירות הילדות שלו. לדידו של הארכיאולוג שלנו, המיתולוגיה לא מתה כלל. אמנם, היא קבורה ומוסתרת במקומות שכוחי אל, בחפצים עתיקים, שונים ומשונים. תכופות, היא מוצנעת במקומות גלויים לעיני כל, מתחת לאפך, ודוקא משום כך, יש קושי אמיתי להבחין בה. אתה נדרש לאמץ 'זווית ראיה' בלתי שגרתית. חפצים אלו נושאים עמם לא רק ידע אלא גם עוצמה. הם משמרים בתוכם את אותה 'מאנה' – כח מאגי, שהיוצרים שלהם הפיחו בהם. 


הערפד 
בחיים, בפילוסופיה, בקולנוע 
                                                    
מחיר קטלוג: 98 ש'
מחיר אחרי הנחה: 75 ש'
190 עמ'

בספר זה אנו פטורים מן הצורך להוכיח או להכחיש את קיומו העובדתי של הערפד. אין לנו סקרנות מיוחדת לאגדה, לפולקור או למעשיות עממיות, למרות העניין הרב שמגלה בהם סבתא שלנו. ואפילו הוא יצור זאולוגי של ממש, אנו מפקידים את מלאכת הקיטלוג המדעי והצייד שלו בידי מומחים לדבר.
אנו חוקרים אותו כאן רק כמטאפורה פסיכולוגית-רוחנית ודמות 'צל' של עצמנו. לאמור, הוא גילום של הנפש האנושית בראי הדמיון והאידיאה. הוא השתקפות, אולי מעוותת אך ססגונית, של היבטים מסוימים בתת מודע שלנו, האישי והקולקטיבי. הערפד הוא ארכיטיפ, כח פעיל ויצירתי בנפשנו.
ובכן, את מי אנו רואים שם באספקלריה הלא-מאירה של הספרות והקולנוע? מיהו 'הערפד הקטן' שבפנים, החוקר את עצמו בעזרת שיקוף-אטום אמנותי? האם למדנו ממנו משהו חדש על עצמנו? האם יש לו לדמון הזה מסר כלשהו, היפה לתהליך האינדיוידואציה שלנו? ושמא, זהו רק וידויו המזעזע של חולה נפש, המשעשע את עצמו באלימות ותאוותנות מינית דמיונית מתוך כפייה של תסביך שערורייתי?
ואולי, אין לנו כל הזדהות עם הערפד המתועב אלא דוקא עם הגיבור הצד אותו. שני אלו ירדו לעולם כרוכים זה בזה ככל צמד ארכיטיפי של 'אור וחושך' 'טוב ורע', 'משיח ואנטי-כרייסט'. אולי בפורים לא בא לנו להתחפש לדרקולה אלא דוקא לואן-הלסינג, באפי, בלייד או סאיה, שהם אימת הערפדים. הציידים האלו עשויים ללא חת והם יעשו הכל כדי להגן עלינו מפניהם ולחסל אותם.

 

הנדסה גנטית
בחיים, בפילוסופיה, בקולנוע 
                                                    
מחיר קטלוג: 98 ש'
מחיר אחרי הנחה: 75 ש'
201 עמ'

מהפכה ביו-טכנולוגית עצומה נוקשת על דלתנו. היא כבר שינתה את חיינו לאין היכר, אך השפעתה על ילדינו תהיה כה קיצונית, שהיא יכולה להיחשב לפנטסיה טהורה. כרגיל, הברכה והאימה של הביולוגיה המודרנית כרוכות יחד והן תובעות מאיתנו בירור יסודי. בהיבט אחר, אנו חוזרים אל עולם המיתוס בעידכון מודרני. פעם ראשונה, שאנו מסוגלים להגשים את חזיונות המיתולוגיה בדרך מדעית, הנגישה לכולנו, לא רק ליחידי סגולה, חביבי האלים או גאוני המדיטציה.
בצדק, אנו מזהירים את עצמנו מפני 'קידמה', ואפילו היא מצויה תחת השגחה קפדנית. החדש מעצם טבעו מעורר התפעלות ותקוה אך הוא גם מעורר חששות כבדים. הוא עומד להפר את האיזון הקיים במציאות ועלול, מתוך רשלנות, מקרה ביש או פשע, לחולל אסון.
אחרי שפצחנו את סודות האטום הצלחנו לרכוש בעלות על אנרגיה עצומה, שעל כמוה לא חלמנו אפילו עד המשוואה המפורסמת של אינשטיין על זהות המאסה והאנרגיה. כאשר פענחנו את סודו של האלקטרון יצרנו בתאוצה מסחררת את עידן האלקטרוניקה, המחשבים והפריצה לחלל. בסוף המאה ה-20 פצחנו סוד גדול בהרבה מסוד האטום – הגנום האנושי. אנו יודעים היום את הסדר המדויק של כל שלושת מיליארד האותיות הכימיות בצופן הגנטי המיקרוסקופי שלנו. מכאן ואילך, השמיים הם הגבול... בעוד השאול פעורה מתחת רגלינו! אנו מסוגלים להתערב בצופן הגנטי ולהפוך לבוראים פשוטו כמשמעו של יצורים חדשים בטבע, משופרים בהרבה, או מפלצות לכל דבר. 


הקוסם
בחיים, בפילוסופיה, בקולנוע 
                                                    
מחיר קטלוג: 98 ש'
מחיר אחרי הנחה: 75 ש'
201 עמ'


ארכיטיפ הקוסם מופיע בכל נפש, גם אם לא בעוצמה זהה; זה הניחן בכוחות על, החוקר את סודות הבריאה, המצוי במגע עם 'המציאות האחרת', איש המופתים והנסים, המסוגל להשיג את הלא יאומן.היום, שהעולם אימץ את המדע ואת מציאותו המכאנית ביסודה, אנו חשים געגוע עמוק אם לא לכוחות העל הרי לפחות לתחושת הקסם. אנו חשים צורך להחזיר לחיים את העומק והמאגיה, שדומה שהיו להם פעם.
מהו המסר של הקסם לחיינו? האם אנו חשים בקסם זה או חפצים להחזירו לעולם? האם יש לנו כוחות על או לפחות יכולת אלכימית לראות את הקסם המופיע בדברים כאשר הלב פתוח באהבה?
המילה 'קסם' עצמה חמקמקה, מהבהבת בין מימדים, נחבאת אל הכלים ומסרבת להגדרה חד משמעית. האם מדובר בתעלומה קשה לפיצוח או הילה של מסתורין הקורנת מהבלתי ידוע? האם זו חוויה של מעמקים כמו יש לכל יצור וחפץ מימד סמוי, נסתר מהעין, חיים חשאים, 'אחרים', שהוא שומר לעצמו בלבד?
ואולי כל מה שחורג מהשגרה והמוסכמה הופך לדידנו לתופעה ניסית, יוצאת כביכול מגדר הטבע? הנס הגדול היחיד, שאולי יש כאן, הוא כיצד מצליח יצור כה נבער מדעת כאדם לייחס לעצמו ידיעה מקפת כל עד שהוא מכריז על עצמו כפוסק הבלעדי על 'גבולות היש'.
דומה, הספקטרום של הקסם נמתח בין היוצא דופן, שכמוהו כנס גלוי, החורג מגדר הטבע, לחווית פליאה, היפה לעדיני הנפש ועמקני המחשבה, שאפילו השכיח והשגרתי ביותר הוא נס גלוי, מסעיר, שאי אפשר להסביר את קיומו אלא בגחמה אלוהית ברת מזל. 


הבלש
בחיים, בפילוסופיה, בקולנוע 



מחיר קטלוג: 98 ש'
מחיר אחרי הנחה: 75 ש'
257 עמ'          


הבלש הוא גיבור מודרני מיסודו. הוא אינו דומה לאף דמות שהכרנו במיתולוגיה העתיקה. אין לו כוחות-על – רק חושים מפותחים כמו היה טורף המתחקה על הטרף. אכן, אם הוא מזכיר מישהו מן התקופה הקדומה, הריהו דומה לצייד השבט. הוא אינו צד לשם מחייה אלא כדי להגן על שבטו מחיות טרף מסוכנות, שהחלו לראות בבני האדם סוג של מזון או יצאו מדעתן. עליו לעלות על עקבותיהן וללכוד אותן, שלא ימשיכו להטיל חיתתן על בני הקהילה.
 הבלש כאיש החוק שייך לארכיטיפ הצדק, שכולנו נושאים בתוכנו כמצפון וחוש מוסרי. האנרגיה הארכיטיפית הזו רגישה מאין כמוה לעוול וחשה צורך עמוק לשמר את האיזון הקוסמי שבין 'החטא' ל'עונשו'. היא חפצה להגן על החפים מפשע ולהציל אותם מכל רע. היא מתעבת את הניצול, הטפילות, הזלזול בחיי הזולת. היא מזדהה בקלות עם הסובל על לא עוול בכפו ומוכנה להקרבה עצמית כדי להצילו.
הבלש המודרני נפעל מאנרגיה זו המוצאת בו את אחד מנושאי כליה הנאמנים, אביר שהתגייס לערוך את מלחמותיה בסדרה שלמה של אנשי בליעל ושדים מן השאול כדי לשמור על חיי חברה תקינים.
הפעם, הלוחם שלנו אינו מצויד בחרב אקסליבר – הוא מצויד בלמדנות וגאוניות שכלית, שלא פעם מתגלה כיעילה לא פחות מכח מאגי. הוא אינו מאמין שהצדק הקוסמי יעשה את מלאכתו בכוחות עצמו. תכופות, הוא אתאיסט, שאינו מאמין בהשגחה עליונה. הוא מאמין בכח המדע, ברציונליות ובאחריות אישית להתמודד עם המציאות הזו, החדורה אלימות. הוא חושב שהשכל לבדו יכול להתיר את כל התעלומות.
מעל הכל, הוא רוצה לראות נכוחה – לחשוף את האמת כהוויתה, תהיה אשר תהיה, ללא משוא פנים. 


מבוא לתולדות הפילוסופיה
 פילוסופיה יוונית עתיקה - הפרה-סוקרטיים


מחיר קטלוג: 110 ש'
מחיר אחרי הנחה: 80 ש'
270 עמ'


הפרה-סוקרטים הם הפילוסופים הראשונים, אלו שתהו על העולם בדרך חדשה – דרכו של הלוגוס. אין ספק שהם היו גאונים בעלי שיעור קומה וייתכן גם שהיה להם 'מזל של מתחילים'; הם היו אלו, יחד עם היהודים, שהניחו את היסודות לכל עולם ההגות של התרבות המערבית ב-2500 השנים הבאות.
אין כמעט שאלה בסיסית שלא העסיקה אותם. אתה מוצא כאן לא רק תהייה על היסודות הפיסיים של העולם, על מושגי ה'יש' וה'אין', על הזיקה שבין 'הוויה' ל'התהוות'. החיפוש המדעי, המתמטי, הלוגי, עורר ספקות דתיים עמוקים ואילץ את ההוגים לחשוב מחדש על הכל, לרבות על מושג האלוהים ועל סגנון החיים הרגיל.
בספר זה נסקור את גדולי הפילוסופים הפרה-סוקרטים וננסה להתחקות מתוך סקרנות, חיבה וספקנות, אחר הגיונם כמו גם לחוש את הרוח המפעמת ברעיונותיהם. נזכור מתוך הודיה את המתנה הגדולה שהעניקו לנו ולא נחשוש להצביע על תעתועיהם וחולשותיהם.
לי נדמה, כל הקדמונים האלו לא מתו כלל. הם חיים בפסוקי החכמה שהותירו, בזרעי הרעיונות המהפכניים, ששתלו במוחו של המין האנושי, בתושיה השכלית האינסופית שלהם, העשויה לבלי חת, כמו גם בחיפושם אחר סגנון חיים ההולם את 'הפילוסוף' – האדם החושב, שאוהב את האמת יותר מכל דבר אחר.


אמנות
אידיאה, ביטוי עצמי, כישוף

מחיר קטלוג: 110 ש'
מחיר אחרי הנחה:  80 ש'
220 עמ'

יש החושבים שהאמן הוא כאותה צדפה המייצרת את הפנינים שלה כצורת הגנה. כאשר נכנס לתוכה גרגר חול הטורד אותה, היא עוטפת אותו במעין שכבה רירית המתגבשת עם הזמן לפנינה הצחורה, השנהבית והאצילית, שאנו מכירים. משמע, ראשיתו של האמן מכאוב, קונפליקט לא פתור, קוץ הנעוץ בבשר החי, וידוי מן המרתף, שמחפש הכרה עצמית וכפרה. לאמור, אין היצירה אלא פורקן של כאב ואשמה.
דבר זה מסביר מדוע מרביתן של יצירות המופת אינן 'יפות' במובן הרגיל. האמן אינו רק מדריך המבקש להכניס אותנו לעולמות שמימיים שופעי יפעה. יותר מכל, הוא מדריך, מיומן אך קצת הזוי, אולי מטורף, לנפשו שלו. הוא עורך לנו סיור לא רק בגני העדן שלו, אם הוא בכלל טורח או מסוגל לעשות זאת. הוא עורך לנו ביקור בגיהנום הפרטי שלו. הוא מנסה להיפטר מן המצוקה שלו. הוא משליך אותה על בד הציור או מבטא אותה במלים על הנייר. הצופה או הקורא משמש לו כאן ככומר מוודה או אם רחימאית, שאמורים לגאול אותו מהסודות והסיוטים המבהילים את נפשו. מכיוון שצרת רבים חצי נחמה, הוא מחפש לו ביצירותיו שותפים לחוויה, שיעידו בחפץ לב שאם הוא משוגע, חוטא, אובד דרך, הרי שהם יחד עימו בצרה. 


בסוד היחידה
האדם בפילוסופיה האכסיסטנציאלית 
בעקבות קירקגור וניטשה

מחיר קטלוג: 98 ש'
מחיר אחרי הנחה:  70 ש'
190 עמ'

ברגע שאמרת שהאדם הוא יחידי, יוצא דופן, שבלתי אפשרי למצות את הוויתו לא במסגרת הטבע הפיזיקאלי ואפילו לא במוסר הכללי, ממילא איננו יכולים לציין מהות או תוכן מוגדר לאדם הזה. לאנושי אין מאפיינים כלליים. פשוט, אילו היינו יכולים לציין תוכן מוגדר הרי שהיינו חוזרים להגדיר את האדם כ'טבע' כזה או אחר.
כאן אנו רוצים לומר שהאדם הוא חריג מוחלט – הוא לא שייך לשום 'טבע'! אי אפשר לאפיין אותו בתכונות מסוימות כאלו או אחרות. אם כן, איך עלינו להבין את הדינמיקה של מהות שאין בה תוכן מוגדר כלשהו?
קל לשער שאם האדם הזה אינו נתון מראש כטבע הרי שהוא הולך ומתעצב – הוא תהליך יותר מכפי שהוא מוצר מוגמר. במלים אחרות, עיקר האדם הוא יסוד החירות והיצירה שבו.
הפילוסופיה האכסיסטנציאלית מנסה לספר לנו על ה'יחידה' הזאת, כשהיא עושה קודם כל עבודה של 'פינוי מקום' – היא מראה לנו מה אין לראותו כאנושי באופן מלא. אזי, היא מעמידה בחריפות את השאלה: מה מתחייב מתוך המצב הזה שהאדם הוא 'יחידה'? האם יש לנו מסר או בשורה לאדם הזה, היוצא מן הכלל?


העץ הקדוש
החכמה המטורפת של קולות האדמה

מחיר קטלוג: 98 ש'
מחיר אחרי הנחה:  70 ש'
220 עמ'

אי אפשר לדבר על הוויה במושגים של 'תועלת'. זו איכות קיומית הדומה לחוויה אסתטית – היא לא 'שימושית' – הערך שלה בה עצמה. אתה לא אמור לעשות מזה ארון מטבח או כוננית. אתה אמור להתפעל ולהתפעם, להיפתח ליופי. אתה אמור לחוות את ההוויה העצמית שלך באופן חדש. אתה אמור להיות מוקסם.
חז"ל מדברים על מצב שבו, התועלת שהאחד מפיק אינה באה על חשבון הזולת. בחינת, "זה נהנה – וזה לא חסר". שני הצדדים יוצאים ברווח מן המפגש. במקרה זה, חוק האנתרופיה אינו פועל. כל אחד נותן את המיטב, אך בדרך כזו, שהוא מביא תועלת לכולם, לרבות לו עצמו. זו סיטואציה שבה אף אחד לא מנוצל. הוא לא יוצא מן המשחק ככשלון או כ'חוליה חלשה'. להיפך, כולם יכולים להיחשב זוכים ומנצחים. יש כאן –  WIN WIN SITUATION;
לא מסרתי לך משהו מעצמי – העברתי לך משהו דרכי! אני לא מפסיד מזה שאתה מתפעל או לומד ממני. אני מעניק לך משהו, אבל אני לא מפסיד את ההוויה העצמית שלי. זה נשמע פשוט, אך הזיקה הזו אינה מובנת במבט ראשון. בכל אופן, היא רבת עוצמה ומבשרת הסתכלות חדשה גם על יחסי אנוש.


מעבר לעקרון האנטרופיה             
הלב הכמוס של עשרת ספירות בלימה



מחיר קטלוג: 98 ש'
מחיר אחרי הנחה:  70 ש'
194 עמ'

קיים אושר אלוהי, כמו אוצר, הטמון בתוך ההוויה האנושית. דבר לא ישווה לאושר הזה. את האושר הזה מחפשות כל הנשמות, זה האושר שאליו התוודעו יחידי סגולה הידועים כמיסטיקנים והם לא מפסיקים לדבר עליו. זהו אוצר כביר, מתת אלוהית, נשיקה אלוהית המפיחה חיים. דבר לא ישווה לה, כל אושר אנושי הוא רק רמז לה. אנו מחפשים את האושר הזה בכל מה שאנו עושים, בכסף, בתהילה, במין, באהבה הרגילה.
הקדושים הם אלו שהאלוהי רמז להם על אוצר יחיד במינו, שרק אותו ראוי לחפש. הוא נתן להם אותות, מפה, טעימה קלה מהעתיד לבוא. אלוהים פיתה אותם, קרא להם. בדרגה מסוימת הפיתוי הזה הוא חוויה כה משכרת שאי אפשר לעמוד בפניו. יש מחפשי אוצרות המקדישים חיים שלמים כדי לרדוף אחרי ספינה טבועה, עיר אגדית, מטמון פירטים. כמה מטבעות זהב, מפה מטושטת, שרידי עץ, והם מתחילים להתמכר לחיפוש, לבהלה לזהב. דבר דומה קורה למקודשים, אלו שאלהים פיזר על נתיבם כמה מטבעות של אושר, של אור, של ראיה אחרת, של לב אחר. הם החלו להתמכר לחיפוש אחר האלוהי, הבהלה לאושר נצחי.



אספן הניצוצות
ארכיטיפ הספר הגדול, גאוניות קדושה ושפירית המחול

מחיר קטלוג: 98 ש'
מחיר אחרי הנחה:  70  ש'
190 עמ'

איך זוכים לשפע השכל העליון? קודם כל, עליך לגלות עניין, משהו שממש מעסיק את נפשך בעומק עומקיה. עליך לגלות את הנקודה שהיא בנפשך, שהיא ציפור נפשך. עליך למצוא את ה"רודן" שלך, את האובססיה האמיתית שלך, את הדבר שהוא לדידך עניין של חיים ומוות. האם תוכל לומר מהי ציפור נפשך?
תזרום ללא מאמץ, רקוד, רחף לך מפרח לפרח כמו פרפר צבעוני, שאין לו דאגת המחר, שהרי הוא חי בסך הכל יום אחד. חבל לבזבז את היום הזה, הקצר, שכולו הרף עין, על דאגה, על הדברים הכעורים.
אולי זה כל מה שאתה מחפש: יופי, יופי עליון, שישובב נפשך וימלאנה הודיה, קורת רוח, בטחון באלוהי הרוחות, הפוקד כל נשמה וטומן בה את היופי המופלא שלו. אתה רוצה את הודאות הפנימית הזו שהכל לטובה, שאתה יכול להפקיד את העולם הזה בידי אלוה האוהב את מעשה ידיו ושוקד על תיקונם השלם, על אושרם העליון.


ממשלה על המלאכים        

איך האדם נעשה אדון על עצמו


מחיר קטלוג: 98 ש'
מחיר אחרי הנחה:  70  ש'
214 עמ'

בתהליך הריפוי, ההתחלה היא תחושה של פיצול ורסיסים שאינם מתחברים יפה יחדיו, מעין סתירות פנימיות או מצבי עירפול המכניסים את הישות למעין ספק קיומי ביחס לזהותה וביחס לכל השאר. 'כח ההפרדה' פעל נמרצות מדי וכעת יש צורך לזמן את 'הכח המאחד', שיהפוך שוב את הקרעים האלו למארג אחד.
כח ההפרדה הזה הופיע כמעט בראשית תהליך העיבור. בתחילה, התא הראשון, מתפצל לכדור של תאים, שכולם נדמים זהים לזה בדיוק. הם מכילים את אותו צופן גנטי. מיד אחר-כך מתחיל תהליך מסתורי של דיפרנציאציה; אשכול התאים ההומוגני מתחלק לסוגי תאים, רקמות ואיברים שונים, ומהם מתרקם הגוף השלם ב'מעשה מרכבה' ביולוגי. אין כאן אחדות פשוטה אלא 'אחדות אורגנית'; אורגניסם אחד, שבו ריבוי עצום של פרטים ותהליכים, מסתנכרנים בדיוק מפליא, כמו על פי שכל עליון, יודע כל.
אם תהליך הריפוי עבר בשלום, האדם זוכה מחדש באחדותו. הוא כבר אינו מפוצל לרסיסי אני רבים, הנאבקים ביניהם, אלא חווה איחוי ואינטגרציה פנימית. במקביל, הוא נעשה רב פנים וניוניסים דקים, ססגוני וזורם יותר – חי יותר!
תודעה אנושית מפותחת היא כלי חישה משוכלל לקלוט את עושר הפרטים שחי מחוצה לה ופורח בתוכה. היא קולטת באחת את ריבוי ההיבטים כפרצופים שונים, שכל אחד מהם ניכר בהבעתו וצורתו היחודית, יחד עם קשרי הגומלין שהופכים את הריבוי ל'שלם' מורכב, ה'עולה על סכום חלקיו'.


להתחבר לעץ החיים 
מפתחות לקדושה, אהבה ויצירתיות


מחיר קטלוג: 76 ש'
מחיר אחרי הנחה: 50 ש'
191 עמ'

אמרו חז"ל, "צריך כל אדם לומר, מתי יגיעו מעשי למעשי אבותי". ואין כוונתם לומר, שעלינו לחקות את מידתם מן השפה ולחוץ, אלא להתחבר לאותם אורות המאירים גם בנפשנו שלנו. בכל אחד מצויים כל האבות ממש. אנו מכילים את הדנ"א של אבותינו, את הצופן הגנטי שלהם, לא רק גופנית אלא גם רוחנית.
בכל אחד מצויים אברהם, יצחק ויעקב, משה, אהרון ויוסף, דוד, אדם הראשון, ר' שמעון בר יוחאי והמשיח, וכל הצדיקים האחרים המתענפים משורשם. הם מצויים בתוכנו כניצוצות, כאור, כזכרון עתיק. בכל אחד ניצוץ מכל אחד מאבותיו, והמקורי מכולם, הנקרא 'ניצוץ משיח', הוא שורש הנשמה, ה'יחידה'. כאשר אנו מתבוננים בהם אנו נזכרים בעצמנו, אנו מעוררים בתוכנו את אותם ניצוצות מהם מורכבת גם נפשנו שלנו.
כל אחד מהאבות שימש מופת ומרכבה לספירה אחרת. דרך דמויותיהם אפשר להבין את אופי הספירות ואת סדר הנהגתן. עשר הספירות האלו מהוות את דיוקן הנשמה המלא, צלם האלהים, שכל אחד נברא על פיו, משקף אותו ומשמש לו משכן. זהו עץ החיים, האילן הקדוש, סוד האדם לאמיתו. כאשר אנו לומדים אותו אנו מתחברים אליו, אנו נזכרים בזהותנו המקורית, העמוקה, ופותחים אותה לאור.
האבות הם מרכבת הקדושה; כולנו ילדיהם, צאצאיהם, ניצוצותיהם, תולדותיהם. הם נוכחים עימנו תמיד. את אמונתם וחלומותיהם אנו נושאים בתוכנו כזכרון גנטי, כמסורת, כנשמה כללית. הם ההורים שלנו, מורינו, יקירינו, וירושתם חיה תמיד בדמנו ובלבנו כצו לדורות – לא רק כזכות אבות אלא גם כברית בל תופר להשלים את המלאכה שבה החלו, "תיקון עולם במלכות שדי".


משחק המסכות של המוחלט
המטאפיסיקה של האחד וחידת האני


מחיר קטלוג: 76 ש'
מחיר אחרי הנחה: 50 ש'
180עמ'

לכאורה, השאלה איך האחד הפך לרבים, המוחלט ליחסי והאינסופי לסופי, היא פילוסופית, עתיקה ומסובכת. לאמיתו, החידה הקיומית הזו היא הדחף למסע שהנשמה עורכת אל עצמה; מן הריבוי היחסי, המקיף אותה אינסופי לכל עבר, אל האחד המוחלט, שלא רק מקנן בלב הוויתה – הוא לב הוויתה! בתחילת המסע, הריבוי טבעי לנו. האחד הוא מסתורין.
במדע, אנו מחפשים אחרי "התיאוריה של הכל", משוואת-על כלשהי, שתבטא את האחדות העליונה המסותרת מאחורי מסך התופעות ואוקינוס הפרטים.
במיסטיקה, אנו מחפשים את האחד בתוך עצמנו. החידה הזו מפעימה ומכאיבה לנו באופן אישי. את ההתנוצצות של האחד הזה אנו מגלים לפעמים במיקוד הפנימי, מעבר לפרגוד החושים; מתוך חקירה נמרצת, כוונה נחושה ובמעין היסח דעת. לפתע, חל מעין היפוך, דוקא האחד הוא שטבעי לנו והריבוי הוא מדומה, מעין 'אשליה' הנולדת מתוך שכחה עצמית.
בספר זה נמצא קטעי מסע אל האחד ומחקר אישי צנוע שערכתי על הדרך שבה אפשר לגשת לחידה תהומית זו, הטמונה בתוכנו כיהלום בגוש פחם פריך או בלשון המקובלים, כ"שלהבת הגנוזה בגחלת". לדידי, תהיה ההתרה ההגיונית לחידה זו אשר תהיה, היא תמיד נשארת פתוחה ותובעת מענה חדש בכל יום ובכל רגע של התנסות.
אמנם, הקבלה ועץ החיים על ספירותיו, משמשים בספר מודל ממשות מרכזי, אך במתכוון השארתי שוליים רחבים בצד הדרך ונמנעתי להסתגר בד' אמותיה של מערכת מושגים מגובשת, ותהיה עתיקה ומקודשת ככל שתהיה. כל מודל מציאות הוא רק מפה, לא הדבר עצמו. הוא משמח את השכל, הזקוק לוודאות של היגיון צרוף או לסמכותה של מורשת קדומה, אך הלב מסרב בתוקף להתגורר בבנין מחשבתי שאינו מרחף על סף הבלימה, תלוי על חוט השערה בין ארץ לשמים.


דרך היופי
סיפור מטאפיסי על מחול, מין והארה

מחיר קטלוג: 68 ש'
מחיר אחרי הנחה: 40 ש'
128 עמ'

ב'דרך היופי' אריה י. לייב נוטל אותנו למסע אישי ואוניברסלי, ארכיטיפי, אל סוג מחול אחר - לא זה המוכתב על ידי כוריאוגרף או מסורת מקודשת אלא זה המודרך על ידי העצמי הגבוה, הנוכח תמיד כאן ועכשיו; התנועה הספונטנית, האקסטטית, הנולדת מתוך הקשבה עמוקה לאנרגיה השוטפת לאין מעצורים מן הלב אל כל איברי הגוף.
דרך דמויותיהם של הרקדנים שחר בן זמננו, ורמה, שחי לפני אלפי שנים בהודו העתיקה, נגול לפנינו מחקר רוחני מרתק על סוד ההארה והאהבה החובקת כל.


המדריך להארה 
מסע התעוררות אל המודעות הקוסמית

מחיר קטלוג: 68 ש'
מחיר אחרי הנחה: 40 ש'
176 עמ'

ספר זה הוא קובץ רב השראה של רעיונות, עצות והתנסויות, סביב מושג ההארה. 'המדריך להארה' מזכיר לנו את הכמיהה העמוקה ביותר של נשמתנו לחזור אל 'אוקינוס האור והחיים' שאליו היא שייכת. הוא מעודד אותנו לחשוב על חיינו כעל מסע של היזכרות בעצמי האלוהי, האמיתי, שלנו - האחד המוחלט, השוכן בכל.
הארה היא מסע התעוררות אל המודעות הקוסמית - הפוטנציאל האלוהי הטמון בכל תודעה פרטית. המסר העובר דרך כל הדרכים והשיטות הרוחניות הוא אותו מסר, בין אם הוא מבוטא במושגי המיסטיקה העתיקה, החסידות, האמנות, הדת, העידן החדש, או חוויה מיסטית ספונטנית.


עולמות מקבילים
סיפור מטאפיסי על אינסוף מציאויות חלופיות

מחיר קטלוג: 68 ש'
מחיר אחרי הנחה: 40 ש'
185 עמ'

מאמר מדעי על המוזרויות של תורת הקוונטים, פנטסיה ארכיטיפית על אורפיאוס, המשורר המיתולוגי, וידוי אישי על אהבה ומוות דרך דמותה של שחרזדה, ניתוח המסרים של סת ושל המלאך רזיאל - אכן, כל אלו, אך גם מרקם הולוגרפי, רב-השתקפויות, שבו כל שכבות התודעה האלו מחוברות זו לזו בקשרי גורל סמויים, בדרמה שמעבר לזמן - כאשר המסר המופשט קורם דמות ויוצר עלילה והשלם, כדרכו, עולה על סכום חלקיו.
בשפה שהיא לעתים משעשעת, לעתים פיוטית, לעתים אנליטית מדעית, דמויות אלו ואחרות מהדהדות אחת לתוך השניה ומעניקות משמעות חדשה, פנימית, למושגי מפתח בתורת הקוונטים ובקוסמולוגיה, כמו 'שניות גל-חלקיק', 'אנרגיית הריק', 'השפעת הצופה על התצפית', 'ריבוי עולמות' 'התפשטות היקום' ו'המפץ הגדול'.


המדריך לעצלנים
איך להצליח בחיים בלי להתאמץ

מחיר קטלוג: 68 ש'
מחיר אחרי הנחה: 40 ש'
125 עמ'

זה לא בושה להיות עצלן, ושמעתי על הרבה עצלנים שדווקא העצלות שלהם גרמה להם להמציא את הגלגל, ועוד כל מיני המצאות נפלאות, שהפכו את החיים להרבה יותר קלים. מותר לך להיות מה שאתה ולהשאר עצלן כל החיים.
אם אתה עצלן אסור לך להתאמץ קשה. אתה צריך למצוא שיטות משלך לעשות את הדברים טוב ומהר, כך שתוכל להיפטר מהם ולנוח אחר כך. עצלנים שלומיאלים עובדים יותר קשה מאנשים חרוצים. אם אתה כבר עצלן, אתה חייב ללמוד איך להפיק הרבה יותר בפחות ופחות מאמץ.


המסע אל האם הקוסמית 
ביצירתו של הרמן הסה

מחיר קטלוג: 76 ש'
מחיר אחרי הנחה:  50 ש'
184 עמ'

האם הקוסמית היא דיוקן חדש של אלוהות, ארכיטיפ של אהבה ומוות, המאחד בתוכו את כל ההפכים. המסע אליה הוא מסעו של האדם אל שלמותו, חפותו, גאולתו הרוחנית.
רק האם הגדולה מאפשרת לאדם לאהוב באמת, למות ולהיוולד מחדש. רק אותה ברית של האני האישי עם האנרגיה הקוסמית יכולה להעניק מימד עומק לחייו ופשר למותו. האני האישי לא נמחק ונעלם מול החזיון של הכוליות – הוא רק נפתח אל מלוא פוטנציאל החיים שבתוכו ואל שפעת החיים שבמציאות.
הספר עורך השוואות מענינות עם הקבלה ועם תורות המזרח ומעניק פרשנות רעננה ומקיפה למכלול יצירתו הספרותית של הרמן הסה.


תוהה על הראשונות


מחיר קטלוג: 76 ש'
מחיר אחרי הנחה:  50  ש'
181 עמ'

כל הדתות, הפילוסופיות, הכתות האיזוטריות, שיטות היוגה למיניהן, הן דרכים להאיץ את האבולוציה האנושית, לדחוס גילגולים רבים מספור בתוך מספר גלגולים קטן ככל האפשר, ואם אפשר, להשיג הכל בגלגול אחד – הארה שלמה.
ומכיוון שאנו מנסים לעשות משהו שהוא לא טבעי, לא פעם, אנו פונים להילחם בטבע כאילו היה אויב. זהו מקום מסוכן, מלא רעיונות מוזרים ותסביכים. הטבע מגלה התנגדות לניסיון להאיץ אותו באופן מלאכותי. הוא מסבך אותך ולוכד אותך במלחמה שבלתי אפשרי לנצח בה. אתה נלחם בגוף, אתה נלחם בצרכי הנפש הבסיסיים, אתה מחפש להיות נאמן לחזון רחוק, שהמציאות הגשמית מכה בו לא פעם באכזריות. אתה דוחק את השעה ואין פלא שהשעה דוחקת אותך.
לכן, החכמה העמוקה ביותר של האבולוציה המודעת היא להבין איך להאיץ את הטבע שלך בלי להוציא אותו מכלל איזון. דוקא כאשר אתה מבקש להתעלות על הטבע שלך, עליך לשתף עמו פעולה באופן הרבה יותר מחוכם ויצירתי. כאן, האתגר הגדול שלך כאדם.


זמן, נצח ונביעת האינסוף

מחיר קטלוג: 76  ש'
מחיר אחרי הנחה: 50  ש'
244 עמ'

בין אם אנו מעניקים את התאר 'נצח' לאלהים או לתודעה הטהורה, אנו עלולים לחזור על אותה שגיאה של פרמנידס ולתאר לעצמנו את הנצח הזה כמין שלמות אוטרקית, שלא עושה כלום מלבד להיות היא עצמה. דא עקא, שזו הגדרה בסיסית לאוויל גמור, שלא לומד כלום, בוֹר-סוּד כזה שמאבד מיד כל טיפה שמנסים להכניס לתוכו. אנו לכודים בהגיון העתיק האומר שהאמת המוחלטת צריכה להיות ללא כל שינוי, אחרת היא אשליה.
לכן, כה נפלא הציור שהקבלה מציירת לנו על אודות הקשר בין הזמן לנצח. הנצח משפיע על הזמן כנשמת אפו והוא גם לומד ממנו ללא הרף. זה כמו לומר שהתודעה שלנו משפיעה ומושפעת מכל חוויה והתנסות, גם אם מצוי בה תמיד מרכז שקט, שהוא 'עין הסערה'.
דומה, כפי שאינשטיין חיבר לנו לצמיתות את החלל והזמן והפכם למקשה אחת, כך חיברו המקובלים את הנצח והזמן והפכו אותם לחווית-על יחודית. אינך יכול להכיר את הנצח לבדו בלי הזיקה שלו לזמן, ממש כפי שאינך יכול להבין לאשורו את סוד הזמן ללא הזיקה שלו לנצח.


מפתח הגנבים של החסידות

מחיר קטלוג: 76 ש'
מחיר אחרי הנחה: 50  ש'
195 עמ'

לא באה החסידות אלא ללמד את עורמת מפתח הגנבים הפותח את כל הדלתות; אין הקב"ה צריך באמת אלא את הלב, את נקודת האמת שבלב, שהרי "בראשית ברא אלהים", סופי תיבות אמ"ת.
האמת הזו שרירה וקיימת בכל המדרגות, ממש כמו האמונה שהיא מקיף עליון על הכל וחולקים בה לא רק נשמות, מלאכים ובני אדם אלא אף נפש הצפורים והחיות, נפש הצומח והדומם, שהרי "אין אתר פנוי מיניה".
אמנם, יש עניין גדול בעליית נשמה – אתה מייחד את הכל באלוהות. אבל לצורך זה אינך צריך דווקא לעופף בעולמות. די שאתה יודע עניין פשוט ונפלא זה: הכל מתקשר בכל ואין מקום פנוי מאלוהות.
נמצא, יכול אתה לפרוח בכל מקום שבו אתה נמצא. בכל דרך של הסתכלות אתה יכול "להסתכלא ביקרא דמלכא", להסתכל בהדרת המלך. הוא לבדו והוא הכל – "הכל אלוהות ואלוהות היא הכל".
אין צורך בשום סגולות וניסים, שהרי עצם הבריאה, עצם הנשמה, עצם האהבה הזו, היא הסגולה האמיתית ואין זולתה. כל שם של אדם הוא שם קדוש, וכל תפילה שבלב היא יחוד אמיתי המחבר שמים וארץ בשמחת כלולות של חתן וכלה.


על סף המאה ה-21

מחיר קטלוג: 76 ש'
מחיר אחרי הנחה: 50 ש'
180עמ'

הטכנולוגיה מבלבלת אותנו בכל מיני צורות. החמורה שבהן, שהיא מחליפה לנו את 'המרכבה הפנימית', צמיחה רוחנית של התודעה, ב'מרכבה חיצונית', בעשייה חומרית כזו או אחרת. היא מבטיחה לנו גן עדן של נוחות פיסית ואלמוות מלאכותי. כל כך הוקסמנו מהחזון הטכנולוגי הזה ששכחנו במידה רבה את המרכבה הפנימית שלנו; הצורך לטפח את הערנות, האהבה, עדינות המצפון, קסם החושים, היצירתיות, האמונה, התשוקה העמוקה להגיע להארה.
כל ההתפתחויות הטכנולוגיות רומזות על סודות רוחניים עמוקים. אנו יצרנו טכנולוגיה שיוצרת אותנו שיוצרים אותה במעגל של קשר גומלין מעניין ביותר. זה דומה בכל לאופן שבו התפתחו החיים האורגניים על פני הפלנטה. יצורים שינו את הסביבה שלהם והסביבה שינתה אותם. הפלנטה וכל החיים עליה יוצרים את עצמם יחד, לא בנפרד. החוליות מובנות אלו לתוך אלו מתוך הזיקה העמוקה ביותר. הן יוצרות את עצמן מחדש בכל אינטרקציה ביניהן. יש צורך עמוק כיום להבין איך קשר הגומלין הזה עובד בטבע של כוכב הלכת שלנו, במערכות קוסמיות ובממדים הרוחניים הגבוהים.


הנדסה גנטית וכח המחשבה
הפעלה של 12 סלילי הדנ"א

מחיר קטלוג: 76 ש'
מחיר אחרי הנחה: 50 ש'
164 עמ'

עד כמה אנו מסוגלים להשפיע על הדנ"א שלנו בכח המחשבה? רעיון זה, שהוא זר לזרם המרכזי של המדע, עומד בלב התורה על אבולוציה סמויה, המודרכת על ידי התודעה.
מכיוון שהמדע מתקשה להודות אפילו בקיומה של תודעה, אין לו כלים לעכל את האפשרות שהתודעה קדמה לחומר ומתכנתת אותו בדיוק כפי שמתכנת מחשבים יוצר תוכנת הפעלה כזו או אחרת. התודעה היא 'אדריכל המטריקס'. היא מתכנתת את המציאות כסוג של 'מציאות מדומה' או הולוגרמה.
אם אנו יכולים להתערב בכח הרצון במערכת ההפעלה הבסיסית של 'המחשב' הביולוגי/רוחני שלנו ולשנות כל תוכנת הפעלה שאנו רוצים, אנו חופשיים לעצב את עצמנו מחדש, בכל רמה שהיא.
קודם כל, אנו יכולים לתקן שיבושים שחלו בתוכנות האלו. שנית, אנו יכולים לשפר כישורים שיש לנו במידה בלתי רגילה. שלישית, אנו עשויים לפתח תכונות חדשות, מעין 'מוטציות' היוצרות כישורים יוצאי דופן ואולי אפילו כוחות על. סדרה מאוד מצליחה לאחרונה היא 'גיבורים' שבמרכזה הרעיון שהטבע יוצר מוטציות חדשות המעניקות לאנשים כוחות-על במטרה לקדם את כל המין האנושי ואולי את כל הפלנטה.
אך למוטציה יש גם צד אפל. קודם כל, מופיעים אנשים המנצלים את כוחם לרעה. אנשים גם הופכים קורבנות לכח שלהם. עליהם ללמוד לרסן את עצמם, לשלוט בכוחותיהם וזו מתגלה כמשימה לא קלה כלל. אכן, כוח גדול נושא עימו אחריות כבדה.


שעשוע המלך בעצמותו
שירה, תפילה, חזון

מחיר קטלוג: 56 ש'
מחיר אחרי הנחה: 30 ש'
עמ' 128

ספר זה יסודו בתפיסה שהעולם והנפש הם רסיסים של ההוויה האלוהית. הוא מתחיל בהתנפצות העולמות, בשברון הנפש, ונוסק אל העדנה ואל התחייה.
קוטבו האחד, ה'תהו' – טרוף הכאב והגעגועים, תודעת ניתוק מהמקור האלוהי וצמאון נורא לשוב אליו. קוטבו השני, ה'תיקון' – היחוד מתוך אהבה, מתוך התפעמות ויפעה.
ספר זה עצמו מורכב מרסיסים. דברים רבים נהגו ברמיזה, רבים לא יהגו לעולם. אך גם המעט שנאמר די בו להזכירני מאין באתי ולאן אני הולך. להזכיר לי את היגון ואת החזון, את הנוכחות הכבירה של השעשוע האלוהי, שקרא לי אף הוא ברמיזה. אני יודע שסופי להיות אסיר תודה על הכל.


החולם האוניברסלי

מחיר קטלוג: 76 ש'
מחיר אחרי הנחה: 50 ש'
170 עמ'

מעבר למנוחה והתחדשות יש לשינה להציע לנו דברים נוספים, מדהימים. היא יכולה לשמש שער לעצמיות הגבוהה שלנו, ליצירתיות ונבואה, לממדי מציאות אחרים. היא יכולה להפגיש אותנו עם 'החולם האוניברסלי', שאנו כולנו ניצוצותיו, פריסמות לאורו האינסופי. היא יכולה להפוך ליוגה שלמה ולהציע שיטת אימון יחודית להתעורר לזהות האמיתית שלנו.
תכופות, אלהים מדבר אלינו בלילה, בחלומות, יותר מאשר הוא מדבר איתנו בהקיץ. ליתר דיוק, בלילה אנו קשובים יותר, אנו מפנים מקום למציאות אחרת, שההכרה הרגילה טורחת לחסום בהקיץ, בגלל צרכי הישרדות או פחד לאבד שליטה היוצר מיקוד עקשני.
חיי ההקיץ הם היבשה שלנו. השינה היא מצולות האוקינוס שלנו. כדור הארץ, ממש כמו התודעה הרגילה, הוא ברובו ים ולא יבשה. שבעים אחוז מפני השטח שלו מכוסים בימים ואוקינוסים. יהיו החיים על פני הקרקע עשירים ככל שיהיו, החיים במצולה עשירים לא פחות, אולי אפילו יותר.


ריפוי פלנטרי
על מדע, נשים ורוחניות

מחיר קטלוג: 76 ש'
מחיר אחרי הנחה: 50 ש'
168 עמ'

הפלנטה שלנו חולה בגלל חולי האדם. עד המאה העשרים התרבות האנושית לא ניחנה בכלים טכנולוגיים שסיכנו את הטבע בצורה משמעותית. לאורך אלפי שנים היא גם שמרה על אוכלוסיה קטנה באופן יחסי, בין 0.5-1.5 מיליארד בני אדם. המדע שפטר אותנו ממחלות רבות, האריך את תוחלת החיים ומנע תמותת תינוקות גרם לכך שתוך כמאה שנה אוכלוסיית העולם זינקה מ-1.5 מליארד בני אדם בשנת 1900 ליותר מששה מיליארד בשנת 2000. המדע שהנחית אותנו על הירח ופתח את עידן החלל יצר גם את הסיכון למלחמת השמד אטומית ולהרס שיטתי של הפלנטה שלנו.
המדע הפך להיות כה מסוכן לא מצד עצמו, כי ידע ועוצמה אינם טובים ואינם רעים, אלא מכיוון שהאנושות לא גישרה עדיין על הפער שנפער בין הרמה הטכנולוגית שלנו להתפתחות מוסרית ורוחנית מקבילה. כך קם הגולם על יוצרו. זהו עולם חדש הזקוק למושגים חדשים כדי לשרוד ולגדול, הזקוק לשימוש הרבה יותר נבון, זהיר ואוהב בדעת ובעוצמה שברשותו. אך מהרבה בחינות אנו ממשיכים לחשוב ולהרגיש בדרכים הישנות. כאן מקור החולי שלנו.
מזווית אחרת, אלו הם יסורי הלידה שלנו. אנו נולדים כעת מחדש ועלינו לדאוג שהתינוק לא ייחנק בעודו בתעלת הרחם. כך או כך, מידת ההיענות שלנו לאתגר זה של ריפוי ולידה חדשה ברמה גלובלית, פלנטרית, תקבע אם נעמיק את הסבל או נגביר את חדוות החיים שלנו ושל כל היצורים החיים יחד עמנו על הפלנטה הזו. מן הראוי לשאת תפילה למען כל אלו החיים כאן ולבקש על שלומם ואושרם. אך כפי שנאמר, "תפילה עושה מחצה," המחצית השניה של הרצון הטוב תלויה בפעולותינו.


אדריכל המטריקס

מחיר קטלוג: 88 ש'
מחיר אחרי הנחה: 60 ש'
272 עמ'

בשבילי, כתיבת שיר היא אחת הדרכים למקד את המבט על הבהובי אור קטנים, דמויות ערפל, צלילים רחוקים כחלום, המתחוללים בשולי ההכרה – כמו לפגוש אני אחר, או פן אחר בתוכי, שחי לו בסתר, חש והוגה בדברים מזווית שונה מזו של האני הרגיל, הטרוד ביומיום.
קסמו האמיתי של שיר מונח לטעמי לאו דווקא ברעיונות המרכזיים שיש בו, למרות שהם אלו היוצרים את הגיונו הפנימי. די היה לשם כך במסה פילוסופית טובה, כתובה ברגישות מלוטשת ובנויה לתלפיות.
קסמו של שיר הוא בערפל שלו, בהיותו עולה כאד מתוך אדמה סמויה מעין, נסתרת אף מעין המשורר עצמו. השיר אינו שייך לו אלא למישהו אחר החי בו וטווה לו הגיגים משלו על החיים, כמין צופה המגלה עניין בדברים מזווית שונה למדי מזווית הראיה הפרטית של אישיותו היומיומית, האחוזה בזוטות.
יופיו בדקויות המטאפורה הבונה לה עולם פרטי משלה שבו היא מסתודדת בינה לבין עצמה, אף שיש לה ידידי נפש רבים בכל מקום. עומקו בעושר ההדהוד הפנימי שהוא יוצר כצלילו של  פעמון במנזר מבודד בגיא.
עושרו רב הרמזים שמור לו להתפעלות טהורה כמו גם לוידוי, לחש כישוף, תפילה, לצורך ריפוי והתחדשות החיים. הוא מנסה לערוך טקס מאגי של השבעת רוחות, בין אם מדובר בפיות טובות ובין אם מדובר ברוחות רעות, רפאים תאבי נקם.
כל שיר מכריז שהעולם אינו מונח שם בחוץ, כמין אוביקט, אלא הוא חדור נשמה - שהוא השתקפות וראי, כור היתוך ליצירה עצמית; האדם הוא אחד עם העולם סביבו ולא זר, נוכרי, חוצן. בכל הדברים מפעמת אותה רוח, הסחה בהם בשפה עתיקה, הזויה, הידועה בסתר לנפש לבדה.


פדיון נפש

מחיר קטלוג: 88 ש'
מחיר אחרי הנחה: 60 ש'
215 עמ'


שירי נאבקים על וידוי ותובנה ומחוללים מעין ריקוד ספירלי מוזר בינם לבין עצמם. לרגע, דומה שהם מתקדמים הלאה, פותרים או מדלגים על חידה עתיקה, שתמיד זנבה אחריהם, ולפתע הם שבים אל מקומם הראשון, כמו כלום לא קרה והמשיח שממנו ציפו לגאולה התגלה כמשיח שקר. 
ובכל זאת, מכיוון שאני מניח להם להוביל אותי יותר מכפי שאני מוביל אותם, אני חש ביד עלומה שמדריכה אותי במשעול צר ונפתל, לא בקו ליניארי רציף אלא במעין זיגזג השמור להכרה אחרת, רב ממדית, שמנהלת שיח בלתי פוסק בין חלקיה הרבים מהכיל לא רק במציאות הזו אלא גם בעולמות חלופיים. אולי זו דרכו של התיקון הזה שכפוף להיגיון אחר, ליופיו של הכאוס, להנד כנפיו של פרפר היוצר אפקט בלתי צפוי. 



צליין פצוע

מחיר קטלוג: 88 ש'
מחיר אחרי הנחה: 60 ש'

272 עמ'



ושוב אנחנו כאן, במפגש העתיק בין אהבה ומוות. זה פשוט, שההוויה הקודמת צריכה להתמוסס כאשר הוויה חדשה נולדת. בכל אהבה עמוקה, היולדת חיים, חייב להופיע מוות מסוים, פרידה מסוימת מהאני שהיית קודם לכן, לפני שנמהלת בישות אחרת.
אחרת, המיזוג לא היה עמוק וכל אחד נשאר מה שהיה קודם לכן. זו לא היית כוונת המשורר וזה לא מעניין אותו. מעניין אותו איך נולדים מחדש בכח האהבה. לכן, הוא כל הזמן מתעסק עם מצבי היתוך קיצוניים, עם טמפרטורות גבוהות.
בכל ערגה עמוקה יש מעין רצון למות, להיות משהו אחר. זה לא חייב בהכרח להיות טראומטי, טראגי. זה יכול להיות מלא שמחה, חג, הילולה. כך חוגגים את הילולת הצדיקים שבמותם נולדים לחיים גבוהים יותר.
 בשפת הקבלה, התכללות – התמזגות, אפשרית רק תוך כדי כליה או ביטול ההוויה הקודמת שלך. כדי להתיך משהו, אתה צריך אש בוערת. בעומק הליבה, הלהבה, כאשר שבים אל האחדות המקורית, לפני שהפכו לאפס ואחד, לחומר ואנטי חומר, לגבר ואישה, הם הופכים למשהו חדש.  




השאמן שהמציא את הזמן

מחיר קטלוג: 88 ש'
מחיר אחרי הנחה: 60 ש'
272 עמ'


אני חש בבהירות, שאני נשמה של יהודי. כשאני בוחן את עצמי בעיון, אני מוצא בעצמי את אבותי לפני אלפי שנים, לטוב ולרע. הכאב והקושי שלי הם לא לגמרי פרטיים. נראה לי, שאם אצליח לפתור משהו בשביל עצמי, ברמה מספיק עמוקה, זו תהיה גם תשובה להם. אם אנו נשמה כוללת שמעבר לזמן, אולי הם, שחיים דרכי, יכולים לקבל סיוע כלשהו מהתיקון הפרטי שלי.
אין לי מושג עד כמה אני מצליח לעשות את התיקון הזה. הוא בוודאי לא הושלם בשום צורה. בכל אופן, אף אחד אחר לא יכול לעשותו במקומי. לכן, גם אף אחד אחר לא יכול להגיד לי מהי הדרך הנכונה לעשותו. אני בונה את הדרך שלי. החידה הזו, היחידה הזו, כולה שלי. אם אמצא לה מענה, הרי שהוא חייב לנבוע לגמרי מתוכי. 


משחק השפע

מחיר קטלוג: 64 ש'
מחיר אחרי הנחה: 40 ש'
180עמ'

משחק השפע פירושו להרגיש מבורך, לחיות בתוך האור, בתוך האהבה, ולדעת שהאוצר הנמצא בלבך שלך הוא הגדול באוצרות עלי אדמות. במשחק השפע קיימים אמנם מבוכים ודרקונים אך המבוך נובע רק מחוסר הידע שלך כיצד להתחבר לשפע העליון, הזורם תמיד ונמצא לכל, ואילו הדרקונים החוסמים את דרכך הם רק הפחדים שלך. במשחק השפע אתה לומד לחבק את המפלצות שלך ולהפוך אותן לידידים מועילים.
אתה לומד להשתמש בדמיון ובכח המחשבה על מנת לממש במציאות את כל החלומות שלך. חלומות הם זרעי העתיד וערכם לא יסולא בפז. עליך לטפח את חלומותיך, להאמין בהם, ולעשות ככל שתוכל על מנת לממש אותם. תוקפו של החלום נובע מאמונתך במימושו. לעולם אל תניח לחלום יפה למות מרעב, מיאוש, מחוסר תמיכה ואהבה.


כסף ושפע 
150 עצות כיצד למשוך אל תוך חייך כסף ושפע

מחיר קטלוג: 64 ש'
מחיר אחרי הנחה: 40 ש'
170 עמ'

נולדת, כמו כל אחד מאיתנו, לזכות באושר הנובע מחיים הרמוניים ויצירתיים. אל תתעצל במימוש עצמך. הייה מוכן להשקיע את זמנך, מרצך ושכלך, כדי להפוך לאדם שתמיד רצית להיות ולא העזת... גם בנוגע לכסף.
ברוך בואך למשחק הכסף. הצטרפת למשחק מכיוון שאתה רוצה ללמוד סוג אחר של חוויה קיומית; חיים של שפע אמיתי, של שמחה, של יצירתיות. כאשר אתה פותח את עצמך לשפע, אתה מאפשר לכסף לזרום אל תוך חייך ולהעשיר אותך בכל התחומים.


101 רעיונות מטורפים למהפכה שקטה

מחיר קטלוג: 64 ש'
מחיר אחרי הנחה: 40 ש'
126 עמ'

הצטרפו אלי למהפכה שקטה; מבלי להרוס מקדשים, לשרוף ספרים, לערוף ראשים בגיליוטינה, להוציא להורג את הצאר או המלכה, ללא גיבורים וללא בוגדים.
שקט עמוק; האזנה פנימה; תפילה ללא מלים; לב הסערה; אמון באינטליגנציה האלוהית; בחירה בחיים.
אין בי כלום מלבד אהבה. אין באף אחד כלום מלבד אהבה – גם כשהיא מפוחדת, מכווצת, פצועה. כשאני מבין זאת, כל מה שהייתי מת מות נשיקה בזרועות כל מה שאהיה, והחיים יכולים לחדש את זרימתם.